Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky

Metodicko-pedagogické centrum Bratislava

Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska

Obecně prospěšná společnost dTest pod záštitou

Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky

Asociácia učiteľov občianskej výchovy a náuky

Ľubovnianska knižnica

pod záštitou Moniky Smolkovej, poslankyne Európskeho parlamentu

vyhlasujú

19. ročník celoslovenskej a 16. ročník medzinárodnej súťaže Spotrebiteľská výchova žiakov - SPOTREBA PRE ŽIVOT

Podmienky pre účasť v súťaži:

  • Súťažia trojčlenné družstvá žiakov základných a stredných škôl zo Slovenskej republiky, Českej republiky a Poľska, ktoré tvoria žiacky spotrebiteľský časopis.
  • Obsah časopisu tvorí téma roka 2016: "Ako odolávať nástrahám marketingu“. Téma roka tvorí minimálne 75 % článkov - tvorivých príspevkov žiakov s uvedením použitých informačných zdrojov. Hodnotiacimi kritériami sú : tvorivé spracovanie mediálnej gramotnosti o marketingu a presviedčaní, zrozumiteľnosť a odbornosť príspevkov, vzhľad a celkový dojem z časopisu.
  • Časopis má formát A4 - štyri strany obalu a osem strán obsahu, v ktorom sú uvedené vydavateľské údaje a tiráž s menami troch členov redakčnej rady. Časopisy s väčším počtom strán nebudú hodnotené. Účastníci súťaže dávajú súhlas k nekomerčnému využitiu súťažných prác.
  • Škola zašle súťažný časopis a prihlášku do 20.05.2016 na adresu: Mgr. Božena Stašenková, PhD., Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska, Popradská 6, 064 01 Stará Ľubovňa. V prihláške sa uvedie názov časopisu, mená 3 členov redakčnej rady a kontaktné údaje na školu a učiteľa (tel. číslo, e-mailovú adresu).
  • Úspešné družstvá sa zúčastnia slovenského vyhodnotenia súťaže na Pieninách a najúspešnejšie družstvo navštívi Európsky parlament.
  • Oblasti spracovania príspevkov do časopisu:
    • Význam marketingu pre spotrebiteľov
    • Marketingová komunikácia so spotrebiteľmi
    • Pozitívne a negatívne príklady pôsobenia marketingu
    • Vplyv marketingu na správanie spotrebiteľov
    • Neférové metódy ovplyvňovania spotrebiteľov
    • Zberanie, triedenie a vyhodnocovanie informácií z marketingu
    • Ako odolávať mediálnemu pôsobeniu a presviedčaniu
    • Výhody mediálne gramotných spotrebiteľov
    • Finančné ponuky, hry, súťaže, lotérie
    • Nekalé praktiky v presviedčaní spotrebiteľov
    • Reklama v školách
    • Klamlivá reklama
    • Obťažovanie reklamou
    • Reklama a obezita
    • Reklama zameraná na deti
    • Reklama v televíziách, rádiách, hudbe, športe
    • Mediálna zábava a konzumný prístup k životu
    • Marketing zameraný na ľudské hodnoty
    • Regulácia marketingu štátom a Európskou úniou
    • Rady a odporúčania pri riešení problémov

Bližšie informácie Vám poskytne Ing. Mária Burdová.